Le vin de Francois

Francois Naudé Sr.

Hluboká, rubínově červená barva s fialkovým okrajem. Na nose komplexní švestkový puding, tmavé bobulové ovoce a cedrové dřevo, s náznaky vanilky a čokolády. Patro je bohaté a šťavnaté s ostružinami,švestkami a zralými višněmi. Sladké kořeněné chutě a skvěle vyrovnané třísloviny zajištují dlouhou příjemnou dochuť.

Guido Francque – belgický someliér, restauratér a vinař

Barva
Tmavý černý rybíz s náznakem fialek.

Na nose prvky višně a bezinky, podpořené minerálně zemitými břidlicovými notami s náznakem bílého pepře s lékořicí ve vývoji.

Na patře oplývá zralým černým ovocem se svěží a zralou kyselinou. Alkohol rozehřívá ústa, ale nepálí. Vytříbené třísloviny jsou hedvábné a jemné. Svěží štavnatá textura, nejprve sice silnější ale poté jemné a elegantní. Suchá sametová dochuť.

Exkluzivní víno nejdříve pro lékárníka a jeho rodinu

Proslulý výrobce vín a osobnost z oblasti vinařství Francois Naude a jeho rodina vepsali další událost do historie vína, když uvedli 25 září 2008 na trh unikátní značku Le vin Francois.

Víno bylo uvedeno a vyprodáno na pompézní společenské aukci, pod kompetentním kladívkem Henré Hablutzela. Večer představil své umění dekadentní kuchyně i hvězdný šéfkuchař Bruce Robertson. Živé představení legendární zpěvačky Lesley Rae Dowling a vycházející hvězdy Vannessy Nolan oslnilo hosty. Doprovodnou hudbu celého večera zajistil renovovaný jazzový pianista Micu Narunsky a jeho hudebníci.

Na akci bylo pozváno pouze 30 kupců, blízká rodina a 5 přispívajících výrobců vína a vlastníků vinic. Hosté se na akci sjeli z takových dálek jako je Francie, Dánsko, Velká Británie, Belgie a Johannesburg. Spolupráce s Sandown Motor Holdings umožnila, aby byli hosté přepraveni v autech Mercedes-Benz šoférem ze svých hotelů a rezidencí na tajné místo ve hvězdárně, kde byli uvítáni francouzským Champagne, o které se staral Bruceův hlavní someliér. Celé místo bylo přetvořeno v křišťálu, stříbře a světle svíček.

První víno v portfoliu Chateau Naudé Wine Creation je Pinotage 2007. “Jsem velkým fanouškem Pinotage a měl jsem to štěstí, že se sedm z devíti vín dostali do soutěže Top 10 Pinotage ABSA. Pinotage je má krev, jako rodina, a bylo tak přirozené, že právě Pinotage byl naším prvním produktem.”

Francois konzultuje pro mnoho nejlepších vinařství a je zapojen do mnoha aspektů od vinohradnictví až po výběr hroznů a výroba vína. Rozhodl se požádat své zákazníky o neomezenou moc v jejich sklepech, kteří mu dovolili vybrat barel nebo dva z vín, o kterých si myslel že by se perfektně hodili na jeho jedinečnou směs Pinotage.

Na blend 2007, byli vybráni následující výrobci Pinotage jako stavební kameny:
Delheim, Hartenberg, Lanzerac, L’Avenir and Neil Ellis a tak v podstatě vniklo konečné Pinotage.

Každý aspekt tohoto produktu je unikátní, vyrobený na zakázku a nejvyšší kvality, s opravdu velkým důrazem na kvalitu a exkluzivitu. Láhev je reprodukcí originální lahve Bordeaux , která se používala v roce 1855. Uzávěr je vyroben ze speciálně vybraného korku Amorim, stejného který používali v prvních růstech Chateaux latour a Y´quem. Dřevěné kufříky na dvanáct lahví, jsou vyrobeny na zakázku, masivní a jejich označení je unikátním dílem známého designového studia Haumann Smal.

”Chtěli jsme vyrobit kouzelný produkt. Produkt, který by zabezpečil první kroky značky k růstu a měl takový úspěch na který by I další generace mohly být pyšné”.dodal Francois.

Ikona, která byla použita na vinětě je “okřídlená” matička, symbolizující semknutí rodinných ideálů, s různými víny pocházející z různých půdních podmínek tvořících toto výjimečné víno. Francois také vtipně dodává že právě tato okřídlená matička vypadá jako jeho uši!

Vzorky tohoto vína byly zaslány vinařským expertům Guido Franque v Belgii, který je považován za jednoho z nejlepších someliérů na světě, a Timu Atkinovu, britskému Mistrů vína a vedoucímu žurnalistovi, který poskytl tomuto produktu poznámky o chuti.

Produkce Le Vin de Francouis bude vždy limitována. V ročníku 2007 bylo vyrobeno 2400 lahví, které se prodaly na aukci. Ti , co neměli tolik štěstí a zmíněného večera se nezúčastnili, Mohou zakoupit další tři kufry po dvanácti vínech na speciální online aukci 31 října. Peníze získané na této aukci poputují na fond Naděje. Pro více informací o charitě, nebo o nabídce navštivte stránky www.levindefrancois.com

Pár lahví bylo odloženo pro soukromou ochutnávku pro tisk, kterou pořádá Francois doma v Stellenbosch.